• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

Μαθήματα

Πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματα ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο.

1ο - Εξάμηνο

1.10C - Γενική Χημεία

Γενική Χημεία

Κωδικός: 1.10C

Εξάμηνο: 1 / Έτος: 1 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Λάνταβος Αθανάσιος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα): 2

Ύλη Μαθήματος

Χημεία και σύγχρονη ζωή. Βασικές έννοιες, Ατομική θεωρία, Περιοδικός Πίνακας, Πυρηνικές αντιδράσεις –Ραδιενέργεια, Χημικός δεσμός, Χημική-Ιοντική Ισορροπία, Οξέα-Βάσεις, Οξειδοαναγωγή, Ιδιότητες μιγμάτων-διαλυμάτων, Θερμοδυναμική, Χημική κινητική. Εισαγωγή στην Οργανική Χημεία. Βασικές εργαστηριακές τεχνικές, Παρασκευή διαλυμάτων, Ποιοτική ανάλυση, Μέθοδοι διαχωρισμού μιγμάτων, pHδιαλυμάτων, Αγωγιμομετρία, Ογκομετρικές μέθοδοι.

Στόχοι Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι η διδασκαλία νόμων και αρχών της χημείας συνδυασμένα με εφαρμογές στην καθημερινή ζωή. Επιπλέον εισάγει το φοιτητή σε αντικείμενα όπως: ενέργεια, νέα υλικά και περιβάλλον. Επιδίωξη είναι να αντιληφθεί ο φοιτητής πως οι εφαρμογές της χημικής γνώσης επηρεάζουν την καθημερινότητα του καθενός καθώς και τις επιλογές του για τη χρήση διάφορων χημικών ή χημικών προϊόντων.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για την i)κατανόηση βασικών χημικών φαινομένων και νόμων ii)αναγνώριση του τύπου του χημικού δεσμού iii)αναγνώριση/ιδιότητες/σύνταξη βασικών ανόργανων-οργανικών ουσιών v) κατανόηση της χημικής-ιοντικής ισορροπίας, vi) σημασία ρυθμιστικών διαλυμάτων στους οργανισμούς, vii)κατανόηση της έννοιας της εξουδετέρωσης και της υδρόλυσης viii)δυνατότητα υπολογισμού συγκεντρώσεων διαλυμάτων ix)δυνατότητα υπολογισμού οξύτητας διαφόρων διαλυμάτων x)διάκριση/εφαρμογές οξειδοαναγωγής.

Επιπλέον θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των μαθημάτων: «Χημεία & Τεχνολογία Τροφίμων», «Ασφάλεια Τροφίμων», «Οργανική Χημεία», Λιπασματολογία.

Επίσης με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν επιτυχώς σε βασικές εργαστηριακές τεχνικές όπως παρασκευή διαλυμάτων, τεχνικές διαχωρισμού μιγμάτων, ποιοτική-ποσοτική ανάλυση, μέτρηση pH-αγωγιμότητας διαλυμάτων.

Αποτίμηση

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (75%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με υπολογισμό pH, συγκέντρωσης διαλυμάτων

ΙΙ.Γραπτή εργαστηριακή έκθεση για κάθε εργαστηριακή άσκηση (25%)

Ο φοιτητής οφείλει να εξασφαλίσει προβιβάσιμο βαθμό (≥5) στις δοκιμασίες Ι και ΙΙ.

Βιβλιογραφία

  1. General Chemistry, Ebbing-Gammon, translation in Greek by Ν.Κlouras,  Travlos Publishing

  2. General and Inorganic Chemistry, in  Greek, M.Lalia-Kantouri, S.Papastefanou, ΖΗΤΗPublishing, Thes/niki

  3. WorldofChemistry, 2nd Edition, Joesten and Wood, Saunders College Publishing

  4. Notes for Laboratory of General Chemistry , A.Ladavos, in Greek

1.2C - Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα
1.7C - Αγγλικά για Ειδικούς Ακαδημαικούς Σκοπούς Ι
1.8C - Μαθηματικά Διοικητικών & Οικονομικών Επιστημών
1.9C - Αγροτική Οικονομία

2ο - Εξάμηνο

2.2C - Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων

Κωδικός: 2.2C

Εξάμηνο: 2 / Έτος: 1 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Μπουραντά Αθανασία

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγή στις κρίσιμες λειτουργίες της διοίκησης επιχειρήσεων που αφορούν στο προγραμματισμό, στη οργάνωση, στην καθοδήγηση και στον έλεγχο. Αποσκοπεί επίσης στην απόκτηση βασικών γνώσεων από μέρους των φοιτητών σχετικά με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των επιχειρήσεων. Υποστηρίζεται από μελέτες περιπτώσεων και συζήτηση άρθρων που συνδέονται με τις γνωστικές περιοχές του μαθήματος. Τέλος, αναλύεται η γενική και ειδική διδακτική των οικονομικών επιστημών και της ψυχοπαιδαγωγικής.

Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • Ενημερωθούν για την ιστορική εξέλιξη της επιστήμης αυτής  
  • Κατανοήσουν τις βασικές λειτουργίες της Διοίκησης Επιχειρήσεων 
  • Εξοικειωθούν με τον καθορισμό στόχων και σχεδίων, εφαρμόζοντας τις κατάλληλες τεχνικές και λαμβάνοντας υπόψη τη μεταβλητότητα του περιβάλλοντος
  • Αναγνωρίζουν τον τρόπο που η οργανωτική δομή και η συνεργασία των τμημάτων της επιχείρησης μπορεί να συμβάλουν στην επίτευξη των στρατηγικών της στόχων
  • Μάθουν για τα στυλ ηγεσίας
  • Ενημερωθούν για τη διαδικασία του ελέγχου
  • Εξοικειωθούν στον τρόπο οργάνωσης και εφαρμογής μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας,  προκειμένου να είναι ικανοί να διδάξουν το γνωστικό τους αντικείμενο στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση.

Αποτίμηση

Βασίζεται κυρίως στην απόδοση των φοιτητών στη γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Παράλληλα, οι σπουδαστές μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους αναλαμβάνοντας την εκπόνηση εργασίας που συμβάλλει κατά 20% στην τελική βαθμολογία.

Βιβλιογραφία

  1. Χυτήρης, Λ. (2013), Μάνατζμεντ Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Νικητόπουλος Σαράντος και ΣΙΑ ΕΕ.
  2. Γεωργόπουλος Α., Μαρούδας Λ., Πολυχρονίου Π. (2019), Σύγχρονο Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου.
  3. Μπουραντάς, Δ. (2015), ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ, Εκδόσεις Μπένου.
  4. Τζωρτζάκης, Κ. και Τζωρτζάκη, Α.Μ. (2014), Οργάνωση & Διοίκηση - Το Μάνατζμεντ της Νέας Εποχής, Εκδόσεις Rossili
  5. Daft, R. (2015), Management, South-Western College Pub.
  6. Robbins, S. and  Coulter., M. (2017), Management, 14th edition, Pearson
2.3C - Διαχείριση Περιβάλλοντος
2.6C - Μορφολογία και Φυσιολογία Φυτών
2.7C - Αγγλικά για Ειδικούς Ακαδημαϊκούς Σκοπούς ΙΙ
2.8C - Χημεία & Τεχνολογία Τροφίμων

3ο - Εξάμηνο

3.10C - Γενική Χρηματοοικονομική Λογιστική

Γενική Χρηματοοικονομική Λογιστική

Κωδικός: 3.10C

Εξάμηνο: 3 / Έτος: 2 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Ραγάζου Κωνσταντίνα

Ιστοσελίδα Μαθήματος: https://eclass.upatras.gr/courses/DEAPT264/

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα): 2

Ύλη Μαθήματος

Οι Ασκήσεις 
Οι ασκήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Είναι αμφίβολο εάν μπορεί κάποιος να αποκτήσει ικανοποιητική κατανόηση του αντικειμένου αυτού του μαθήματος, ακόμα και στο επίπεδο των μη ειδικευόμενων στη λογιστική, δίχως να έχει τουλάχιστον ορισμένη ποσότητα πρακτικής άσκησης στον πραγματικό χειρισμό των χρηματοοικονομικών κονδυλίων. Η συνέχεια είναι σημαντική: μεταγενέστερη εργασία (στη σχολή και κατ' οίκον) κτίζεται πάνω σε προγενέστερη. Κενά στη γνώση σε αυτό το εισαγωγικό επίπεδο μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις σε μεταγενέστερο στάδιο. Γι' αυτό το λόγο, εάν έχετε σοβαρές δυσκολίες σε οποιοδήποτε στάδιο, να βλέπετε τον καθηγητή σας και να μην ικανοποιείστε παρά μόνον όταν το σημείο δυσκολίας σας έχει ξεκαθαριστεί. Το πρόγραμμα των προς ανάπτυξη θεμάτων παραθέτει ασκήσεις εβδομάδα προς εβδομάδα. Οι ασκήσεις που υποδεικνύονται για την κάθε εβδομάδα πρέπει να λύνονται αυθημερόν και να είναι έτοιμες να δοθούν, εάν ζητηθεί, στην τάξη στο αμέσως επόμενο μάθημα που ακολουθεί.

Μελέτη 
Στο στάδιο αυτό δεν απαιτείται ευρύτερη και σε μεγάλο βάθος μελέτη του αντικειμένου. Αυτό, σε κάποια έκταση, αντισταθμίζεται από τον πρόσθετο χρόνο που αρκετές φορές απαιτείται για τη λύση ασκήσεων κατ' αντιδιαστολή προς άλλα πιο θεωρητικά μαθήματα. Είναι όμως ουσιώδες να καλύπτεται συστηματικά το κατ' ελάχιστον απαιτούμενο διάβασμα, ή το ισοδύναμό του σε άλλα υποδεικνυόμενα βιβλία, και να χρησιμοποιούνται εγχειρίδια μάλλον ειδικότερα, για λεπτομερέστερη εξέταση, όπου η περίσταση το απαιτεί (οπότε και θα το υποδεικνύει ο καθηγητής).

Οδηγίες Μελέτης 
Μελετάμε το κάθε μάθημα την ημέρα της διδασκαλίας του. Δε θα προχωράτε όμως εάν δε λύνετε μόνοι σας τις ασκήσεις που σας δίδονται για κατ' οίκον μελέτη. Κάνετε έπειτα παραβολή των γραπτών σας και διορθώνετε τα λάθη σας από τις λύσεις που σας υποδεικνύονται κατά το μάθημα στην αίθουσα διδασκαλίας. Με αυτό τον τρόπο, από τα πρώτα μαθήματα θα αποκτήσετε λογιστική τάξη και λογιστική σκέψη. Σημειωτέον ότι κάθε εβδομάδα θα γίνονται ασκήσεις.

Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός του Μαθήματος
Ο σκοπός του είναι να παρασχεθεί μία καλή κατανόηση των κύριων ειδών καταστάσεων / λογαριασμών που χρησιμοποιούνται για (απολογιστική) χρηματοοικονομική λογοδοσία των επιχειρήσεων, καθώς και κατά την προϋπολογιστική. Η δομή αυτών των καταστάσεων εξετάζεται περιεκτικά. Μία προκαταρκτική θεώρηση γίνεται στους καθιερωμένους τρόπους αποτίμησης των συστατικών τους στοιχείων και στις «συμβατικότητες» της μέτρησης των αποτελεσμάτων (κερδών / ζημιών) που χρησιμοποιούνται κατά την κατάρτιση χρηματοοικονομικών (λογιστικών) καταστάσεων για μετόχους, συνεταίρους, στελέχη τραπεζών, ελεγκτές της εφορίας, τη διοίκηση, κ.ο.κ. Επίσης εξετάζεται η σχέση των προαναφερθέντων ζητημάτων προς πιο εκλεπτυσμένα υποδείγματα (μοντέλα) αποφάσεων. Η ιδέα της λογιστικής με βάση τη δι(πλο)γραφία εισάγεται ως ένα απλό αλλά εξυπηρετικό και παγκόσμιας αποδοχής σύστημα ταξινόμησης επιχειρησιακών μεγεθών για σύνοψη χρηματοοικονομικών δεδομένων με παρουσίαση των πρωταρχικών - βασικών λογιστικών συστημάτων, συμπεριλαμβάνοντας μία εισαγωγή σε αυτά που επεξεργάζονται τα στοιχεία με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Βιβλιογραφία

  1. Γενική Χρηματοοικονομική Λογιστική (τόμος Α΄), Β. Φίλιος, 1η έκδοση / 2013, Εκδόσεις  ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΠΕ.
  2. Γενική Χρηματοοικονομική Λογιστική, Δ. Γκίνογλου, Π. Ταχυνάκης, Σ. Μωυσή, 1η έκδοση / 2005, Εκδόσεις ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ. ΕΠΕ
3.11C - Επιχειρησιακή Έρευνα
3.1C - Στατιστική I
3.7C - Ασφάλεια Τροφίμων
3.8C - Σύγχρονες τάσεις στη Φυτική Παραγωγή

4ο - Εξάμηνο

4.10C - Αρχές Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων

Αρχές Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων

Κωδικός: 4.10C

Εξάμηνο: 4 / Έτος: 2 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Το μάρκετινγκ είναι η επιχειρηματική φιλοσοφία και λειτουργία που εντοπίζει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη, προσδιορίζει και μετρά το μέγεθος τους, καθορίζει ποιες αγορές - στόχους μπορεί η επιχείρηση να εξυπηρετήσει καλύτερα, αποφασίζει ποια είναι τα κατάλληλα προϊόντα/υπηρεσίες  που εξυπηρετούν αυτές τις αγορές και καλεί όλα τα στελέχη του οργανισμού να "σκεφτούν" και να εξυπηρετήσουν τον πελάτη σκεπτόμενοι πάντα τον ανταγωνισμό. Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη, συστηματική, επιστημονική και αναλυτική προσέγγιση σχετικά με τον ζωτικό για την επιχείρηση χώρο του μάρκετινγκ ειδικότερα για τα αγροτικά προϊόντα και τον κλάδο τροφίμων. Με την έννοια αυτή το μάθημα περιλαμβάνει την ιδεολογία, τη μεθοδολογία, τις πολιτικές, τις τεχνικές καθώς και την πρακτική του σύγχρονου Μάρκετινγκ.

Το συγκεκριμένο μάθημα παρέχει στους φοιτητές ένα εισαγωγικό πλαίσιο για την αξιοποίηση και εφαρμογή της έννοιας του Μάρκετινγκ σε επιχειρηματικό επίπεδο. Οι διαλέξεις αυτές έχουν δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι φοιτητές να εξοικειωθούν  με τις θεμελιώδεις έννοιες του Μάρκετινγκ αλλά και τα εργαλεία που αυτό χρησιμοποιεί, όπως: η Διοίκηση Μάρκετινγκ, η στρατηγική Μάρκετινγκ, η τμηματοποίηση της αγοράς, η τιμολόγηση, η προώθηση, οι πωλήσεις, ο κύκλος ζωής του προϊόντος, η συμπεριφορά του καταναλωτή, η έρευνας αγοράς και μάρκετινγκ και τέλος το σχέδιο Μάρκετινγκ. Ένας από τους σημαντικότερους στόχους είναι η κατανόηση του κρίσιμου ρόλου που παίζει το Μάρκετινγκ για την ευημερία και την ανάπτυξη της εκάστοτε επιχείρησης. Θα δοθεί τέλος έμφαση στην πρακτική εφαρμογή του Μάρκετινγκ για τα αγροτικά προϊόντα και τις επιχειρήσεις τροφίμων, όπου θα συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη.

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ - Στρατηγικό, Τακτικό και Εσωτερικό Μάρκετινγκ - Προσανατολισμός της επιχείρησης απέναντι στην αγορά
  • Καταναλωτική συμπεριφορά - Βασικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Η Διαδικασία της αγοραστικής απόφασης
  • Έννοια και συστατικά ενός συστήματος πληροφοριών Μάρκετινγκ - Το πεδίο της έρευνας Μάρκετινγκ
  • Τμηματοποίηση της αγοράς - Στόχευση της αγοράς – Αξιολόγηση και επιλογή  τμημάτων της αγοράς
  • Στρατηγικές για διαφοροποίηση και «τοποθέτηση» στο Μάρκετινγκ
  • Μείγμα μάρκετινγκ - Το προϊόν και η πολιτική της επιχείρησης
  • Επιλογή και διαχείριση δικτύων διανομής Μάρκετινγκ.
  • Σχεδιασμός στρατηγικού μείγματος επικοινωνίας και προώθησης
  • Τιμολογιακή πολιτική

Στόχοι Μαθήματος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της διοίκησης Μάρκετινγκ.
  • Να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν αγορές και πελάτες, τόσο υφιστάμενων όσο και πιθανών.
  • Να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του μίγματος Μάρκετινγκ με ουσιαστικό τρόπο, με στόχο να προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στους πελάτες.

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.

Βιβλιογραφία

  1. Κωνσταντίνος Τζωρτζάκης, Alan Charlesworth (2020), ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - Περιλαμβάνει και Digital Μάρκετινγκ, ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ
  2. Πανηγυράκης Γ. (2003), Στρατηγική Διοίκηση Επώνυμου Προϊόντος, Σταμούλης, (in Greek).
  3. Perreault W., (2011), Marketing: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Broken Hill Publishers LTD, (in Greek)
  4. Pride, W., & Odies, C. F. (2014), Foundations of marketing. Cengage Learning.
4.11C - Κοστολόγηση & Λογιστική Κόστους
4.12C - Γεωγραφία της Παραγωγής και της Εργασίας
4.1C - Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
4.3C - Στατιστική ΙΙ

5ο - Εξάμηνο

5.5C - Συμπεριφορά Καταναλωτή

Συμπεριφορά Καταναλωτή

Κωδικός: 5.5C

Εξάμηνο: 5 / Έτος: 3 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Η Συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και γενικότερα η αγοραστική διαδικασία  αποτελεί κεντρικό πυρήνα του μάρκετινγκ. Το μάθημα εστιάζει στην αγοραστική απόφαση που έχει σαν αποτέλεσμα την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών αποτελώντας το επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων.

 

Τα υποδείγματα, οι διαδικασίες και οι επιδράσεις που δέχεται η αγοραστική διαδικασία και απόφαση αναλύονται και εξειδικεύονται σε επίπεδο καταναλωτή και επιχείρησης. Οι ενότητες που θα παρουσιαστούν θα αναφέρονται στις εσωτερικές και εξωτερικές μεταβλητές που επιδρούν στην αγοραστική απόφαση, στην ίδια τη διαδικασία, στις σχέσεις αγοραστή-πωλητή, στην ‘τοποθέτηση’ του προϊόντος/υπηρεσίας, στην δημιουργία και διοίκηση επώνυμου προϊόντος όπως επίσης και στην επεξεργασία της πληροφορίας.

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις  παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Εισαγωγή - Η Μελέτη της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
  • Απλό Υπόδειγμα της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
  • Το Υπόδειγμα του Οικονομικού, Παθητικού, Γνωστικού και Συναισθηματικού Ανθρώπου - Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα από την Χρήση Υποδειγμάτων
  • Ανάμειξη Καταναλωτή με το Προϊόν
  • Ανάμειξη και Τοποθέτηση, Τιμολόγηση, Προβολή & Διανομή Προϊόντος
  • Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ
  • Οι Αγοραστές σε Ομάδες / Κουλτούρα - Υποκουλτούρα  / Ομάδες Αναφοράς - Οικογένεια
  • Δημογραφικά και Ψυχογραφικά Χαρακτηριστικά του Καταναλωτή
  • Διαδικασία Διάδοσης του Προϊόντος (καινοτομίας-νέου προϊόντος) 
  • Επιδράσεις Περίστασης
  • Προδιαθέσεις και Στάσεις του Καταναλωτή
  • Αγοραστική Διαδικασία Επιχειρήσεων και Οργανισμών

Στόχοι Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξει και καλλιεργήσει στους φοιτητές τις ικανότητες εκείνες που θα τους υποστηρίξουν στην απόκτηση, κατανόηση και ανάλυση της πληροφορίας για τον καταναλωτή-πελάτη-επιχείρηση (σε ρόλο του αγοραστή) που θα τους οδηγήσουν σε ουσιαστικές προσανατολισμένες στον πελάτη στρατηγικές μάρκετινγκ. 

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της-βαθμολογία συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.

Βιβλιογραφία

  • Μπάλτας Γεώργιος και Παπασταθοπούλου Πολίνα, (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, (in Greek).  
  • Αυλωνίτης Γεώργιος, Δημητριάδης Σέργιος, Ήντουνας Κωνσταντίνος, (2014), Στρατηγικό Βιομηχανικό (Β2Β) Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, (in Greek).
  • Πανηγυράκης Γεώργιος (2003), Στρατηγική Διοίκηση Επωνύμου Προϊόντος, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, (in Greek).
  • Σιώμκος Γεώργιος, (2002),Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, (in Greek).
  • Martin Evans, Gordon Foxall and Ahmad Jamal, (2009), Consumer Behaviour, John Wiley and Sons Ltd.
  • Michael R. Solomon, Gary J. Bamossy and  Soren Askegaard, (2007), Consumer Behaviour, Pearson Education Limited.
5.6C - Χρηματοοικονομική Διοίκηση
5.7C - Μικροοικονομία
5.8C - Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων & Αποτιμητική

5ο Εξάμηνο - Μαθήματα Επιλογής

5.9S - Λιπασματολογία

Λιπασματολογία

Κωδικός: 5.9S

Εξάμηνο: 5 / Έτος: 3 (Επιλογής)

Διδάσκοντες: Τριανταφυλλίδης Βασίλειος

Ιστοσελίδα Μαθήματος: http://plantlab.deapt.upatras.gr/el/

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Το μάθημα της Ανόργανης Θρέψης και Λίπανσης των καλλιεργειών ασχολείται:

  • Με τις διεργασίες πρόσληψης, μεταφοράς και μεταβολισμού των θρεπτικών στοιχείων.
  • Την ανάλυση του εδάφους, τη φυλλοδιαγνωστική και την μακροσκοπική εξέταση των συμπτωμάτων ως μέσα διάγνωσης της τροφοπενίας ή περίσσειας στοιχείων. Η γνώση των ανωτέρω μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα λίπανσης, των αποδόσεων των καλλιεργειών, να βελτιώσει την ποιότητα των αγροτικών προϊόντων μειώνοντας τους κινδύνους ρύπανσης των εδαφικών και υδάτινων πόρων του αγροοικοσυστήματος.

Το αντικείμενο της Ανόργανης Θρέψης και Λίπανσης των καλλιεργειών αφορά το σύνολο της φυτικής παραγωγής. Οι γνώσεις των λιπαντικών αναγκών των καλλιεργούμενων φυτών, οι αρχές εφαρμογής των λιπασμάτων, η εποχή λίπανσης, η μεταφορά των λιπασμάτων στο έδαφος, η απώλεια τους από αυτό, οι μέθοδοι και οι δόσεις χορήγησης των θρεπτικών στοιχείων οδηγούν σε ορθές λιπαντικές πρακτικές, παράγοντας αγροτικά προϊόντα ποιότητας.

Στόχοι Μαθήματος

Το μάθημα διασφαλίζει την απόκτηση γνώσεων σε όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου της Ανόργανης Θρέψης και Λίπανσης των καλλιεργειών. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση θεωριών και πρακτικών αναφορικά  με τη θρέψη και λίπανση των καλλιεργούμενων φυτών καθώς και των διεργασιών πρόσληψης μεταφοράς  και μεταβολισμού των θρεπτικών στοιχείων στα φυτά. Θέτει ως στόχο την κατανόηση του ανωτέρου γνωστικού αντικειμένου και προετοιμάζει τον μελλοντικό επιστήμονα να είναι σε θέση αφενός μεν να αυξήσει την αποτελεσματικότητα της λίπανσης, τις αποδόσεις και την πρόσοδο των καλλιεργούμενων ειδών, αφετέρου δε να βελτιώσει την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων, μειώνοντας τους κινδύνους ρύπανσης των εδαφών και των υπόγειων υδάτων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:.

  • Διαθέτει γνώσεις οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση θεωριών και αρχών όπως, η Θρέψη, διεργασίες πρόσληψης μεταφοράς και μεταβολισμού των θρεπτικών στοιχείων στα φυτά, τροφοπενία, τοξικότητα, αποτελεσματικότητα της λίπανσης, επίδραση στην ποιότητα των αγροτικών προϊόντων και του περιβάλλοντος.
  • Διαθέτει γνώσεις και είναι σε θέση να τις εμπλουτίζει χρησιμοποιώντας επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου, περιλαμβάνοντας απόψεις που προκύπτουν από σύγχρονες εξελίξεις στην αιχμή του γνωστικού αντικειμένου της ανόργανης θρέψης και λίπανσης των καλλιεργειών.
  • Έχει την ικανότητα να συγκεντρώνει και να ερμηνεύει συναφή στοιχεία, κατά κανόνα εντός του γνωστικού πεδίου της ανόργανης θρέψης και λίπανσης των καλλιεργειών, για να διαμορφώνει κρίσεις που περιλαμβάνουν προβληματισμό σε συναφή κοινωνικά, επιστημονικά ή ηθικά ζητήματα σχετικά τη γεωργική παραγωγή.
  • Έχει αναπτύξει εκείνες τις δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, που του χρειάζονται για να συνεχίσει σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας.
  • Είναι σε θέση να εκτιμήσει τις βασικές λιπαντικές ανάγκες των καλλιεργούμενων φυτών και να εφαρμόσει ορθές γεωργικές πρακτικές στα πλαίσια της  αειφορικής γεωργικής παραγωγής.
  • Είναι σε θέση να κοινοποιεί πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις τόσο σε ειδικευμένο όσο και σε μη- εξειδικευμένο κοινό καθώς και να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να παρουσιάσουν ένα σχέδιο ορθής λιπαντικής αγωγής ενός ή περισσοτέρων καλλιεργειών.

Αποτίμηση

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης  ή Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ορθή λιπαντική αγωγή των καλλιεργούμενων φυτών
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (30%)    

  • Παράδοση Γραπτών Εργασιών και Δημόσια Παρουσίαση τους από τις ομάδες εργασίας

Βιβλιογραφία

  1. Ιωάννης Θέριος (1996), Ανόργανη θρέψη και λιπάσματα. Εκδόσεις: ΓΑΡΤΑΓΑΝΗΣ ΑΓΙΣ-ΣΑΒΒΑΣ, ISBN: 960-88706-2-3, (in Greek). Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 3558
  2. Στυλιανίδης Δ.Κ., Σιμώνης Ασ. Δ., Συργιαννίδης Γ. Δ., (2002), Θρέψη, λίπανση φυλλοβόλων οπωροφόρων δέντρων. Εκδόσεις: ΣΤΑΜΟΥΛΗ Α.Ε., ISBN: 978-960-351-377-6 (in Greek). Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22850
5.10S - Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας
5.11S - Διοίκηση Μεταποιητικών Βιομηχανιών
5.12S - Βιολογική Γεωργία & Κτηνοτροφία

6ο - Εξάμηνο

6.1C - Οργανωσιακή Συμπεριφορά

Οργανωσιακή Συμπεριφορά

Κωδικός: 6.1C

Εξάμηνο: 6 / Έτος: 3 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Μπουραντά Αθανασία

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Η Οργανωσιακή Συμπεριφορά είναι μια εφαρμοσμένη επιστήμη που δανείζεται στοιχεία από τη ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την ανθρωπολογία, την πολιτική επιστήμη. Το μάθημα αυτό καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεωριών και πρακτικών που εξετάζουν τη στάση, τη συμπεριφορά και την απόδοση των εργαζομένων. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των παραδόσεων θα γίνει αναφορά στην αντίληψη και την προσωπικότητα των εργαζομένων, την παρακίνηση, την ηγεσία, την ομαδική εργασία, την επικοινωνία, τη διαχείριση συγκρούσεων καθώς και την εταιρική κουλτούρα.

Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • εξοικειωθούν με τις θεωρίες και πρακτικές της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς
  • μπορούν να ερμηνεύουν τη συμπεριφορά ατόμων και ομάδων στο χώρο εργασίας
  • κατανοήσουν τις θεωρίες παρακίνησης και να μπορούν να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά
  • αποκτήσουν κρίσιμες δεξιότητες ηγεσίας
  • μάθουν να συνεργάζονται αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη μιας ομάδας
  • βελτιώσουν την ικανότητα επικοινωνίας τους
  • μπορούν να εντοπίζουν τις αιτίες σύγκρουσης
  • μάθουν να διαχειρίζονται καταστάσεις άγχους.

Αποτίμηση

Βασίζεται κυρίως στην απόδοση των φοιτητών στη γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Παράλληλα, οι σπουδαστές μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους αναλαμβάνοντας την εκπόνηση εργασίας που συμβάλλει κατά 20% στην τελική βαθμολογία.

Βιβλιογραφία

  1. Χυτήρης, Λ. (2017), Οργανωσιακή Συπεριφορά, Εκδόσεις Μπένου.
  2. Βακόλα, Μ. και Νικολάου, Ι. (2019), Οργανωσιακή Ψυχολογία & Συμπεριφορά, Εκδόσεις Rosili.
  3. Robbins, S. και Judge, T. (2018), Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Εκδόσεις Κριτική.
  4. Colquitt, J., LePine, J. and Wesson, M. (2018), Organizational Behaviour. Improving Performance and Commitment in the Workplace, 6th edition NY: McGraw-Hill Education.

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Organizational Behavior and Human Decision Processes
  • Journal of Organizational Behavior
  • Research in Organizational Behavior
  • Journal of Occupational and Organizational Psychology
  • European Journal of Work and Organizational Psychology
6.2C - Στρατηγική Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Τροφίμων
6.5C - Αγροτική Λογιστική - Εκτιμητική
6.8C - Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων

6ο Εξάμηνο - Μαθήματα Επιλογής

6.7S - Ειδικά Θέματα Χρηματοοικονομικής Διοίκησης

Ειδικά Θέματα Χρηματοοικονομικής Διοίκησης

Κωδικός: 6.7S

Εξάμηνο: 6 / Έτος: 3 (Επιλογής)

Διδάσκοντες: Πενταράκη Κωνσταντίνα

Ιστοσελίδα Μαθήματος: https://eclass.upatras.gr/courses/DEAPT196/

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

  • Έννοια και σκοπός Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
  • Κατηγορίες Επενδύσεων
  • Απόδοση και Κίνδυνος
  • Θεωρία Χαρτοφυλακίου
  • Υπόδειγμα Markowitz
  • Καθορισμός αποτελεσματικών Χαρτοφυλακίων
  • Επιλογή Άριστου Χαρτοφυλακίου
  • Υπόδειγμα του ενός δείκτη
  • Θεωρία Κεφαλαιαγοράς
  • Μοντέλο Αποτίμησης Περιουσιακών Στοιχείων
  • Μέτρα Αξιολόγησης ενός χαρτοφυλακίου
  • Διαφοροποίηση ενός Χαρτοφυλακίου απέναντι στον Κίνδυνο
  • Αμοιβαία Κεφάλαια και Πλαίσιο Λειτουργίας τους
  • Αξιολόγηση Διαχειριστών Αμοιβαίων Κεφαλαίων
  • Επαναληπτικότητα της επίδοσης των Αμοιβαίων Κεφαλαίων

Στόχοι Μαθήματος

Αντικειμενικός σκοπός του μαθήματος είναι να εμβαθύνει σε θέματα χρηματοοικονομικής μέσω εκπόνησης μελετών περίπτωσης. Συγκεκριμένα, κύριος στόχος του μαθήματος είναι η μεθοδολογική τεκμηρίωση της θεωρίας χαρτοφυλακίου, η αξιολόγηση της απόδοσης και του κινδύνου των αμοιβαίων κεφαλαίων, η επιλογή και η αξιολόγηση αποτελεσματικών χαρτοφυλακίων, η γνώση των κατάλληλων τεχνικών για την αντιμετώπιση πραγματικών προβλημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, παράλληλα με την αξιοποίηση της τεχνολογίας που προσφέρουν οι Η/Υ και το διαδίκτυο. Η θεωρία του μαθήματος πραγματοποιείται μέσω διαλέξεων σε αίθουσα, ενώ η εκπόνηση ατομικών και ομαδικών εργασιών πραγματοποιείται στο εργαστήριο υπολογιστών μέσω της εκμάθηση χρήσης μεγάλου όγκου δεδομένων και εφαρμογής απαραίτητων επιστημονικών εργαλείων για τη διαχείριση, αξιολόγηση και αποτίμηση χαρτοφυλακίων με χρήση λογισμικού.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

• Να ερευνούν με συστηματικό τρόπο τον όγκο πληροφόρησης που τους παρέχει το διαδίκτυο και να αξιοποιούν τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει για την καλύτερη κατανόηση του θεωρητικού και εμπειρικού πλαισίου της χρηματοοικονομικής διοίκησης.

  • Να επεξεργάζονται κατάλληλα χρηματοοικονομικές βάσεις δεδομένων.
  • Να κατασκευάζουν και να επιλύουν  προβλήματα βέλτιστου χαρτοφυλακίου.
  • Να σχολιάζουν σύγχρονες προβληματικές στην θεωρία χαρτοφυλακίου
  • Να αξιολογούν την απόδοση και τον κίνδυνο των αμοιβαίων κεφαλαίων,
  • Να αξιολογούν την διαχειριστική ικανότητα των διαχειριστών των αμοιβαίων κεφαλαίων,
  • Να αξιολογούν της επαναληπτικότητα στις αποδόσεις των αμοιβαίων κεφαλαίων, κλπ.

Αποτίμηση

Παρουσίαση Εργασιών και Προφορική Εξέταση.

Βιβλιογραφία

  1. K. Πενταράκη και Κ. Ζοπουνίδης, «Αξιολόγηση και Διαχείριση Αμοιβαίων Κεφαλαίων: Θεωρητική και Εμπειρική Προσέγγιση», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2003, (in Greek).
  2. Ι. Αποστολόπουλος, «Ειδικά θέματα χρηματοδοτικής διοικήσεως»,  Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα, 2012 (in Greek).
  3. Ψαρράς, Ι., Ζοπουνίδης, Κ., Ξυδώνας, Π., «Σύγχρονη θεωρία χαρτοφυλακίου» 1η έκδ. - Αθήνα: Κλειδάριθμος, 2010, ISBN 978-960-461-349-6 (in Greek).
  4. Elton, E. J., Gruber, M. J., Brown, S.J., and Goetzmann, W.N., «Modern Portfolio Theory and Investment Analysis», 7th Edition, John Wiley and Sons, Inc., 2007.
  5. Reilly, K.F., Brown, K.C., «Investment Analysis and Portfolio Management», 10th Edition, South-Western Cengage Learning, 2009. 
6.8S - Οργάνωση & Διοίκηση Πωλήσεων
6.9S - Οργανική Χημεία
6.10S - Γεωργία Ακρίβειας
6.11S - Βιομηχανική Οργάνωση
6.12S - Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση και Αγροτική Πολιτική
6.13S - Διοίκηση Αγροτικών Συνεταιρισμών
6.14S - Διαχείριση Υποπροϊόντων & Αποβλήτων Γεωργικών Επιχειρήσεων
6.16S - Ψηφιακό Μάρκετινγκ

7ο - Εξάμηνο

7.4C - Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων

Κωδικός: 7.4C

Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Μπουραντά Αθανασία

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Το μάθημα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεωριών και πρακτικών αναφορικά με τον προγραμματισμό των ανθρωπίνων πόρων, την ανάλυση εργασίας, την προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, την εκπαίδευση και ανάπτυξη εργαζομένων, το σύστημα ανταμοιβών, την αξιολόγηση εργαζομένων, τις εργασιακές σχέσεις, την ασφάλεια στο χώρο εργασίας, και τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.

Στόχοι Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τις αρχές της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων(ΔΑΠ) και να βοηθήσει τα αυριανά στελέχη να υποστηρίξουν τους εργαζομένους τους προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • Κατανοήσουν το ρόλο της ΔΑΠ στις επιχειρήσεις και να αναγνωρίσουν τις βασικές αρμοδιότητές της
  • Μάθουν την ιστορία της συγκεκριμένης επιστήμης
  • Εφαρμόσουν αποτελεσματικά τις μεθόδους προγραμματισμού ανθρωπίνων πόρων
  • Αποκτήσουν γνώσεις για ακριβή σχεδιασμό των θέσεων εργασίας
  • Μάθουν τις τεχνικές που σχετίζονται με την αποτελεσματική επιλογή των υποψηφίων
  • Μπορούν να αναπτύξουν προγράμματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης 
  • Εξοικειωθούν με τις μεθόδους αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων
  • Είναι σε θέση να διασφαλίσουν ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον
  • Να εξοικειωθούν με τις τεχνικές διατήρησης και ενίσχυσης της απόδοσης των εργαζομένων.

Αποτίμηση

Βασίζεται κυρίως στην απόδοση των φοιτητών στη γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Παράλληλα, οι σπουδαστές μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους αναλαμβάνοντας την εκπόνηση εργασίας που συμβάλλει κατά 20% στην τελική βαθμολογία.

Βιβλιογραφία

  1. Χυτήρης, Λ. (2018), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, Εκδόσεις Μπένου, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77120101 ISBN: 978-960-359-139-9.
  2. Mondy, R.W., Martocchio, J.J. Κέφης, B. και Θερίου, Γ. (επιμέλεια) (2017), Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκδόσεις Τζιόλα & Υιοί ΑΕ., Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59421515, ISBN: 978-960-418-689-1.
  3. Παπαλεξανδρή, Ν. και Μπουραντάς, Δ. (2016), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, Εκδόσεις Μπένου.
  4. Bratton, J. and Gold, J. (2017) Human Resource Management: Theory and Practice, 6th edition, Red Globe Press.
  5. Mathis., R.L, Jackson, J.H and Valentine, S.R (2016), Human Resource Management, 15th edition, Cengage Learning.

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Human Relations
  • Work, Employment and Society
  • Human Resource Development International
  • Human Resource Development Quarterly
  • Human Resource Development Review
  • Human Resource Management Review
7.5C - Διεθνές Εξαγωγικό Μάρκετινγκ
7.6C - Μακροοικονομία
7.8C - Επιχειρησιακή Στρατηγική & Πολιτική

7ο Εξάμηνο - Μαθήματα Επιλογής

7.12S - Οικονομετρία

Οικονομετρία

Κωδικός: 7.12S

Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Επιλογής)

Διδάσκοντες:

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Πολλαπλή παλινδρόμηση.

(α’) Τα μοντέλα με δύο ερμηνευτικές μεταβλητές και με p ερμηνευτικές μεταβλητές (χρησιμοποιώντας άλγεβρα πινάκων): η διαπίστωση της γραμμικής εξάρτησης με τρισδιάστατο διάγραμμα διασποράς στην περίπτωση των δύο ανεξάρτητων μεταβλητών (για p ανεξάρτητες μεταβλητές βλέπε στο γ’ μέρος παρακάτω), η εξειδίκευση του μοντέλου σύμφωνα με την εμπειρία και το θεωρητικό υπόβαθρο για τον προσδιορισμό (ή την επιλογή) των ερμηνευτικών μεταβλητών που επιδρούν στην εξαρτημένη μεταβλητή, η εκτίμηση σε σημείο με τη μέθοδο των Ελάχιστων Τετραγώνων και οι ερμηνείες των εκτιμητών των μερικών συντελεστών παλινδρόμησης καθώς και των τυπικών σφαλμάτων, οι μερικές ελαστικότητες της εξαρτημένης μεταβλητής ως προς τις ανεξάρτητες μεταβλητές και οι ερμηνείες τους, οι εκτιμήσεις με διαστήματα, οι επιμέρους έλεγχοι υποθέσεων για τον καθένα μερικό συντελεστή παλινδρόμησης, ο συνολικός έλεγχος των μερικών συντελεστών παλινδρόμησης με τη μέθοδο της Ανάλυσης της Διακύμανσης, ο συντελεστής πολλαπλού προσδιορισμού και ο διορθωμένος συντελεστής πολλαπλού προσδιορισμού, η Αρχή (ή το Αξίωμα) του Πλεονάζοντος (ή Υπερβάλλοντος) Αθροίσματος τετραγώνων (ExtraSumofSquaresPrinciple), μερική συσχέτιση, η συνάρτηση (ή το κριτήριο) του Mallows, δείκτριες (indicator) μεταβλητές, προβλέψεις.

(β’) Μέθοδοι επιλογής μοντέλου: οι μέθοδοι της Προοδευτικής Προσθήκης (ForwardSelection), του Προοδευτικού Αποκλεισμού (BackwardElimination), της Βηματικής Παλινδρόμησης (StepwiseRegression) και όλων των δυνατών παλινδρομήσεων (AllPossibleRegressions).

(γ’) Προβλήματα στην παλινδρόμηση και έλεγχοι καταλληλότητας του μοντέλου: έλλειψη γραμμικότητας του μοντέλου, ετεροσκεδαστικότητα (heteroscedasticity), (πολυ)συγγραμμικότητα (collinearity), αυτοσυσχέτιση (autocorrelation), κανονικότητα και τυχαιότητα των ερμηνευτικών μεταβλητών. Τι είναι, ποιες είναι οι συνέπειές τους και πώς διαπιστώνονται; ανάλυση υπολοίπων, γραφικές τεχνικές, έλεγχοι υποθέσεων, Δείκτες Αυξημένης ή Πλεοναζούσης Διακύμανσης (VarianceInflationFactors) και Δείκτες Κατάστασης (ConditionIndices) του πίνακα XTX. Πώς αντιμετωπίζονται με μετασχηματισμούς των δεδομένων, τροποποιήσεις του μοντέλου και παλινδρομήσεις με AR(1) και ετεροσκεδαστικά σφάλματα, με τις μεθόδους Γενικευμένων και Σταθμισμένων Ελάχιστων Τετραγώνων.

Στόχοι Μαθήματος

Συνοπτικά, ο στόχος του μαθήματος είναι η ολοκληρωμένη και σωστή εφαρμογή του μοντέλου της πολλαπλής παλινδρόμησης στα σχετικά δεδομένα, ώστε οι επικείμενες βραχυχρόνιες προβλέψεις να είναι αξιόπιστες και να συμβάλουν στη χάραξη στρατηγικής (επενδύσεων, για παράδειγμα). Οι περισσότεροι από τους (εκτεταμένους) υπολογισμούς που απαιτούνται σε τέτοια προβλήματα, μπορούν να γίνουν μόνον με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού και συνεπώς το ενδιαφέρον εστιάζεται στις σωστές επιλογές της προσέγγισης της ανάλυσης και στις ερμηνείες των αποτελεσμάτων. Ειδικότερα, το πρώτο βήμα στην ανάλυση είναι η κατάλληλη εξειδίκευση του μοντέλου, ώστε οι επιδράσεις των ανεξάρτητων μεταβλητών στην εξαρτημένη να αιτιολογούνται από την εμπειρία και τη σχετική θεωρία της επιστήμης από την οποία προέρχονται τα μεγέθη; εάν δεν είμαστε απόλυτα βέβαιοι για κάποιες ανεξάρτητες μεταβλητές θα πρέπει να τις συμπεριλάβουμε στο μοντέλο και να κρίνουμε aposterioriτη συνεισφορά τους. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εφαρμοστεί το μοντέλο και να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα απαντώντας σε (ενδεικτικές) ερωτήσεις σαν αυτές: Είναι τα πρόσημα των εκτιμητών των μερικών συντελεστών παλινδρόμησης τα αναμενόμενα και τα τυπικά σφάλματα των εκτιμήσεών τους ικανοποιητικά; Είναι όλοι οι μερικοί συντελεστές παλινδρόμησης σημαντικοί; Εξηγεί η γραμμική εξάρτηση σημαντικό μέρος της μεταβλητότητας των τιμών της εξαρτημένης μεταβλητής στον πίνακα της Ανάλυσης της Διακύμανσης; Μήπως αντικρούονται τα συμπεράσματα στα δύο τελευταία ερωτήματα και τι ενδεχομένως να σημαίνει αυτό; Είναι το σφάλμα ικανοποιητικά «μικρό»; Είναι οι τιμές του συντελεστή πολλαπλού προσδιορισμού και του διορθωμένου συντελεστή πολλαπλού προσδιορισμού ικανοποιητικές και «κοντά» η μία στην άλλη (ειδάλλως τι συμβαίνει); Το δεύτερο βήμα είναι να ελέγξουμε μήπως κάποια (ή κάποιες) από τις ερμηνευτικές μεταβλητές δε συνεισφέρουν σημαντικά στο μοντέλο (προσοχή όμως, δεν αποκλείουμε εύκολα μια μεταβλητή από το μοντέλο, ιδίως εάν η συμμετοχή της επιτάσσεται από τη θεωρία). Το τελευταίο (και πιο σημαντικό) βήμα είναι οι έλεγχοι για ενδεχόμενες παραβιάσεις των υποθέσεων που διέπουν τη σωστή εφαρμογή του μοντέλου. Θα πρέπει να αξιολογηθούν οι απεικονίσεις των γραφικών τεχνικών (τα διάφορα διαγράμματα διασποράς των τυποποιημένων υπολοίπων με τις εκτιμώμενες τιμές, με το χρόνο κλπ), οι τιμές των δεικτών και τα συμπεράσματα από τους διάφορους ελέγχους υποθέσεων. Εάν διαπιστωθούν παραβιάσεις θα πρέπει να διορθωθούν με τις κατάλληλες μεθοδολογίες πριν καταλήξουμε στο προτεινόμενο μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή μοντέλου θα πρέπει να βασίζεται όχι μόνο στη στατιστική σημαντικότητα της κάθε ερμηνευτικής μεταβλητής, αλλά και στη σημαντικότητα της συμβολής της στη σχέση εξάρτησης σύμφωνα με την σχετική επιστημονική θεωρία που διέπει τα μεγέθη στο μοντέλο. Οι εφαρμογές και οι ασκήσεις περιλαμβάνουν τις αναλύσεις ειδικά επιλεγμένων σετ πραγματικών δεδομένων που εμφανίζουν τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω προβλήματα στην εφαρμογή του μοντέλου. Εκτός από το σύγγραμμα που επιλέγεται από προτεινόμενη βιβλιογραφία, οι σημειώσεις μου που καλύπτουν την ύλη αναπαράγονται χειρόγραφα στον πίνακα; τμήματά τους δίνονται σε έντυπη μορφή, καθώς και τα θέματα των εξετάσεων όλων των προηγούμενων ετών, μερικά από τα οποία αναπτύσσονται για την προετοιμασία των φοιτητών για την τρίωρη γραπτή εξέταση.

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Βιβλιογραφία

  1. Draper, N. και Smith, H., Εφαρμοσμένη Ανάλυση Παλινδρόμησης, Παπαζήση, Αθήνα 1997 (in Greek).
  2. Johnston, J. και DiNardo, J., Οικονομετρικές Μέθοδοι, Κλειδάριθμος, Αθήνα 2004 (in Greek).
  3. Κάτος, Α., Οικονομετρία (Θεωρία και Εφαρμογές), Ζυγός, Θεσσαλονίκη 2004 (in Greek).
  4. Χρήστου, Γ., Εισαγωγή στην Οικονομετρία, Τόμος Α, Gutenberg, Αθήνα 2004 (in Greek). 
7.2S - Ηλεκτρονικό Εμπόριο
7.4S - Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
7.5S - Οικολογία & Προστασία Περιβάλλοντος

8ο - Εξάμηνο

8.1C - Επιχειρηματική Καινοτομία & Ανταγωνιστικότητα

Επιχειρηματική Καινοτομία & Ανταγωνιστικότητα

Κωδικός: 8.1C

Εξάμηνο: 8 / Έτος: 4 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Τσάμπρα Μαρία

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Έννοια και Περιεχόμενο της Καινοτομίας - Θεωρητικές προσεγγίσεις. Τύποι Καινοτομίας:τεχνολογική & μη τεχνολογική καινοτομία. Τι δεν είναι Καινοτομία. Ευρεσιτεχνία και Καινοτομία. Παράγοντες και προϋποθέσεις Καινοτομικότητας. Συστήματα Καινοτομίας - οι έννοιες της Οικονομίας της Γνώσης και της Μάθησης. Δείκτες μέτρησης της Καινοτομίας. Χαρακτηριστικά της Καινοτόμου Επιχείρησης. Το μάνατζμεντ της Καινοτομίας. Μελέτες περιπτώσεων (case-studies).

Στόχοι Μαθήματος

Η κατανόηση του περιεχομένου, των προϋποθέσεων και της σημασίας της Καινοτομίας στην ανταγωνιστικότητα επιχειρήσεων και οικονομιών στο σύγχρονο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης. Η εμβάθυνση της γνώσης των φοιτητών στις έννοιες της Καινοτόμου Οικονομίας, Περιφέρειας και Επιχείρησης, καθώς και στις πρακτικές και τα μεθοδολογικά εργαλεία ανάπτυξής τους.

Αποτίμηση

Οι φοιτητές εξετάζονται με γραπτό διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου. Προαιρετικά έχουν τη δυνατότητα εκπόνησης παρουσιάσεων περιπτώσεων καινοτομικών επιχειρήσεων μέσα στην τάξη, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (με 25% bonus στην τελική βαθμολογία τους εφόσον κατοχυρώσουν προβιβάσιμο γραπτο διαγώνισμα).

Βιβλιογραφία

  1. Πιπερόπουλος Π. 2008. Επιχειρηματική Καινοτομία & Business Clusters. Αθήνα: ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ, (in Greek)
  2. Χατζηκωνσταντίνου Γ. & Γωνιάδης Η. 2009. Επιχειρηματικότητα και καινοτομία. Από την ίδρυση στη διοίκηση και την επιβίωση της νέας επιχείρησης. Αθήνα: Gutenberg, (in Greek).        
  3. Karlsson, C., Johansson, B., Stough, R.R. 2009. Innovation, Agglomeration and Regional Competition. Edward Elgra: New Horizons in Regional Science series.
  4. Matthews, Charles H. & Brueggemann, Ralph, 2015.Innovation and Entrepreneurship. A Competency Framework.Routledge (346 pages).
8.6C - Αγορές Χρήματος & Κεφαλαίου
8.7C - Διοίκηση Ολικής Ποιότητας & Επιχειρηματική Αριστεία
8.8C - Αστικό Δίκαιο

8ο Εξάμηνο - Μαθήματα Επιλογής

8.11S - Πρακτική Άσκηση

Πρακτική Άσκηση

Κωδικός: 8.11S

Εξάμηνο: 8 / Έτος: 4 (Επιλογής)

Διδάσκοντες: Μπεληγιάννης Γρηγόριος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, η Πρακτική Άσκηση αντιστοιχεί σε ένα μάθημα επιλογής εαρινού εξαμήνου (8.11S – Πρακτική Άσκηση), έχει διάρκεια δύο (2) μήνες και πραγματοποιείται αποκλειστικά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο από το 8ο εξάμηνο σπουδών και μετά.

Στόχοι Μαθήματος

Αποτίμηση

Βιβλιογραφία

8.12S - Θεωρία Λήψης Αποφάσεων
8.13S - Διαχείριση Κινδύνου στον Αγροτικό Τομέα
8.14S - Διοίκηση Παραγωγής
8.16S - Μάνατζμεντ Αλυσίδας Προσφοράς
8.17S - Εμπορικό Δίκαιο & Πνευματικά Δικαιώματα
8.18S - Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
8.19S - Συστήματα Επιχειρηματικής Ευφυΐας
8.1S - Βιομηχανικό Μάρκετινγκ
8.20S - Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης
8.21S - Φορολογικό & Εργατικό Δίκαιο
8.7S - Γεωργική Παραγωγή & Περιβάλλον

9ο - Εξάμηνο

9.4C - Χρηματοδότηση & Αξιολόγηση Επενδύσεων

Χρηματοδότηση & Αξιολόγηση Επενδύσεων

Κωδικός: 9.4C

Εξάμηνο: 9 / Έτος: 5 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Πενταράκη Κωνσταντίνα

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

  • Η χρηματοοικονομική λειτουργία και το περιβάλλον της επιχείρησης.
  • Διαχρονική Αξία του Χρήματος.
  • Εκτίμηση απόδοσης κεφαλαίων και κινδύνου
  • Το πλαίσιο χρηματοδότησης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
  • Αξιολόγηση Επενδύσεων και Λήψη Αποφάσεων
  • Ανάλυση Κόστους Οφέλους
  • Πρόβλεψη των χρηματοδοτικών αναγκών της επιχείρησης
  • Ανάλυση ροής κεφαλαίων.
  • Ανάλυση νεκρού σημείου
  • Λειτουργική και ταμιακή μόχλευση
  • Κόστος κεφαλαίου
  • Αποτίμηση Μετοχών και Ομολογιών
  • Διαχείριση Κεφαλαίου Κίνησης

Στόχοι Μαθήματος

Οι επενδύσεις αποτελούν το στρατηγικότερο παράγοντα της ανάπτυξης, γιατί μέσω αυτών κινητοποιούνται, συνδυάζονται και αξιοποιούνται όλοι οι συντελεστές παραγωγής όπως είναι το έδαφος, το ανθρώπινο δυναμικό, τα κεφάλαια, η τεχνογνωσία και η επιχειρηματικότητα. Η πραγματοποίηση επενδύσεων με υψηλό ποσοστό αποδοτικότητας προϋποθέτει την λήψη ορθολογικών αποφάσεων και την αξιολόγηση σχεδίων επένδυσης. Συγκεκριμένα, το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών/τριων στις βασικές αρχές της χρηματοδότησης και στην εκμάθηση των βασικών τεχνικών και μεθόδων της Χρηματοοικονομικής Διοίκησης  και Αξιολόγησης Επενδύσεων με σκοπό την πρακτική εφαρμογής τους.

Με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και τεχνικές αναπτύσσονται σε επί μέρους ειδικά μαθήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης.

Τέλος, στόχος του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές/τριες της σημασίας της αξιολόγησης επενδυτικών έργων στο σύγχρονο χρηματοοικονομικό περιβάλλον και της μετεξέλιξης της χρηματοοικονομικής διοίκησης σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο / επάγγελμα.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση:

  • • Να κατανοούν τις έννοιες της παρούσας και μελλοντικής αξίας.
  • • Να κατανοούν το νόημα των Καθαρών Ταμιακών Ροών.
  • • Να εκτιμούν τον κίνδυνο και την απόδοση επενδυτικών έργων σε καθεστώς βεβαιότητας
  • • Να εκτιμούν το Μέσο Σταθμικό Κόστος Κεφαλαίου WACC
  • • Να εκτιμούν την Καθαρή Παρούσα Αξία NPV, τον Εσωτερικό Βαθμό Απόδοσης IRR, MIRR, την    Περίοδο Επανείσπραξης PBP
  • • Να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία αξιολόγησης επενδύσεων κεφαλαιακών αγαθών
  • • Να αποτιμούν ομολογίες και μετοχές
  • • Να αναλύουν το Νεκρό Σημείο
  • • Να εκτιμούν το Κεφάλαιο Κίνησης

Επιπλέον, στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος πραγματοποιείται η επίλυση συγκεκριμένων ασκήσεων-προβλημάτων, ώστε οι φοιτητές/τριες να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευχέρεια στην αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων αξιολόγησης και χρηματοδότησης επενδυτικών έργων.

Αποτίμηση

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
  • Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων,
  • Επίλυση Προβλημάτων-Ασκήσεων

Βιβλιογραφία

  1. Ζοπουνίδης, Κ. «Βασικές Αρχές Χρηματοοικονομικού Μάνατζμεντ», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2013 (in Greek).
  2. Κιόχος, Π., Παπανκολάου, Γ., Θάνος, Γ., και Κιόχος, Α. «Χρηματοοικονομική Διοίκηση και Πολιτική», Σύγχρονη Εκδοτική, Αθήνα, 2002 (in Greek).
  3. BodieZvi, KaneAlex, MarcusAlan, «Επενδύσεις», Επιμέλεια: Κ. Συριόπουλος, Εκδόσεις UTOPIA, Αθήνα, 2014 (in Greek).
  4. BrealeyRichard, MyersStewart, AllenFranklin, «Αρχές Χρηματοοικονομικής των Επιχειρήσεων», Επιμέλεια: Χ. Αλεξάκης, Δ. Καινούργιος, Δ. Κουσενίδης, Α. Σάμιτας, Κ. Συριόπουλος, Εκδόσεις UTOPIA, Αθήνα, 2013 (in Greek).
9.5C - Έρευνες Μάρκετινγκ
9.6C - Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Περιφερειακή Ανάπτυξη
9.7C - Ανάλυση Τιμών των Αγροτικών Προϊόντων

9ο Εξάμηνο - Μαθήματα Επιλογής

9.10S - Διεθνές Εμπόριο Αγροτικών Προϊόντων

Διεθνές Εμπόριο Αγροτικών Προϊόντων

Κωδικός: 9.10S

Εξάμηνο: 9 / Έτος: 5 (Επιλογής)

Διδάσκοντες:

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Κλασσική θεωρία (Adam Smith, H-O, κλπ), πολυεθνικές, στρατηγικές εισόδου πολυεθνικών, αποτελέσματα ΑΞΕ στην οικονομία (αποτέλεσμα επί του ΑΕΠ, επί του ισοζυγίου πληρωμών, επί της ανεργείας) διεθνείς αγορές χρήματος, ισοζύγιο πληρωμών, διεθνείς οργανισμοί εμπορίου, κόστος μεταφοράς, ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce).

Στόχοι Μαθήματος

Να αποκτήσουν οι φοιτητές βασικές γνώσεις για την κλασσική θεωρία, τις πολυεθνικές, τις στρατηγικές εισόδου πολυεθνικών, τις διεθνείς αγορές χρήματος, το ισοζύγιο πληρωμών, τους διεθνείς οργανισμοί εμπορίου, το κόστος μεταφοράς και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce).

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Βιβλιογραφία

  1. Διεθνής οικονομική,  Kenen Peter B., 1η έκδ./1999, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΑΕΒΕ (in Greek).
  2. Διεθνής οικονομική,  PAUL KRUGMAN, MAURICE OBSTFELD, 1η έκδ./2011, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ (in Greek).
9.11S - Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα & Διεθνής Λογιστική
9.12S - Εφαρμογές Περιφερειακής Ανάπτυξης
9.13S - Θέματα Επιχειρηματικότητας
9.14S - Ποσοτικές Μέθοδοι για τη Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων
9.8S - Διαχείριση Έργων
9.15S - Θεωρητικές και πρακτικές διαστάσεις της επαγγελματικής κατάρτισης και της μάθησης στο χώρο εργασίας

10ο - Εξάμηνο

10.4C - Πτυχιακή Εργασία

Πτυχιακή Εργασία

Κωδικός: 10.4C

Εξάμηνο: 10 / Έτος: 5 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες:

Ιστοσελίδα Μαθήματος:

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα):

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός είναι ο φοιτητής να ασχοληθεί με ένα συγκρεκριμένο θέμα τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά και να γράψει μια εργασία όπου να περιγράφει, να αναλύει και να παρουσιάζει το συγκεκριμένο θέμα με το οποίο ασχολήθηκε.

Αποτίμηση

Η εξέταση της πτυχιακής εργασίας γίνεται από τριμελή επιτροπή η οποία αποτελείται από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος.

Βιβλιογραφία

  1. Βιβλίο [50659255]: Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία;, Ζαφειρόπουλος Κώστας Λεπτομέρειες (Το βιβλίο αυτό μπορούν οι φοιτητές να το δηλώσουν στον Εύδοξο).