• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

9.5C - Έρευνες Μάρκετινγκ

9.5C - Έρευνες Μάρκετινγκ

Έρευνες Μάρκετινγκ

Κωδικός: 9.5C

Εξάμηνο: 9 / Έτος: 5 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Ψωμάς Ευάγγελος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα): 2

Ύλη Μαθήματος

Στο μάθημα αναλύονται τα παρακάτω: ο ρόλος και η φύση της έρευνας αγοράς, η συγκέντρωση πληροφοριών μάρκετινγκ, η διαδικασία της έρευνας αγοράς, η συλλογή δευτερογενών στοιχείων, η συλλογή πρωτογενών στοιχείων, οι μέθοδοι ποιοτικής έρευνας, η έννοια της μέτρησης, οι κλίμακες μέτρησης, οι αρχές σχεδιασμού ερωτηματολογίου, η  διαδικασία της δειγματοληψίας, ο καθορισμός μεγέθους δείγματος, η προετοιμασία στοιχείων για ανάλυση και οι μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης στην έρευνα αγοράς.

Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται η επιλογή του κατάλληλου στατιστικού τεστ, η προετοιμασία των στοιχείων για ανάλυση με τη χρήση στατιστικών πακέτων, η περιγραφική στατιστική και τα γραφήματα, οι αναλύσεις συσχέτισης, το t-Test, η ανάλυση διακύμανσης (ANOVA), η ανάλυση παραγόντων, η ανάλυση ομάδων και ανάλυση διάκρισης, η ανάλυση παλινδρόμησης, η ανάλυση Conjoint, η πολυδιάστατη κλιμακοποίηση και ανάλυση correspondence και οι μέθοδοι μη παραμετρικής ανάλυσης.

Στόχοι Μαθήματος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί α) να επιλέγουν τη βέλτιστη, ανά ερευνητικό πρόβλημα, μεθοδολογία έρευνας αγοράς, β) να αναπτύσσουν ένα τεκμηριωμένο βιβλιογραφικά, αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο έρευνας αγοράς, γ) συγκεντρώνοντας πρωτογενή και δευτερογενή δεδομένα, να διενεργούν στατιστικές αναλύσεις μέσα από τις οποίες θα μπορούν να λαμβάνουν σωστές διοικητικές αποφάσεις.

Αποτίμηση

 Ι. Γραπτή τελική εξέταση (35%) που περιλαμβάνει: Στατιστικές αναλύσεις δεδομένων έρευνας αγοράς

II. Ατομική εργασία (50%)

III. Συνεντεύξεις σε επιχειρήσεις - καταναλωτές (15%)

Βιβλιογραφία

  1. Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, ΑΓΓΕΛΟΣ Μ. ΠΑΝΤΟΥΒΑΚΗΣ, 2020, ISBN 978-618-5513-16-0, Εκδότης: ΛΙΒΑΝΗ Ι.Κ.Ε.
  2. Μέθοδοι έρευνας αγοράς, Σταθακόπουλος Βλάσης, ISBN: 9786185304188, Εκδότης: UNIBOOKS ΙΚΕ (in Greek).
  3. Published Articles in International Journals:
    • International Journal of Productivity and Performance Management
    • The TQM Journal
    • Total Quality Management and Business Excellence
    • Journal of Consumer Marketing
    • Journal of Business & Industrial Marketing