8.20S - Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης
8.20S - Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης
Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης
Κωδικός: 8.20S
Εξάμηνο: 8 / Έτος: 4 (Επιλογής)
Διδάσκοντες:
Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3
Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):
Ύλη Μαθήματος
Το εμπόριο και οι υπηρεσίες είναι από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες διεθνώς. Ειδικά οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης αντιπροσωπεύουν το 40% του συνόλου των επιχειρήσεων στην Ευρώπη. Το λιανεμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελεί έναν κλάδο με σημαντικές εξελίξεις και αναδιαρθρώσεις καθιστώντας αναγκαία την υιοθέτηση σύγχρονης διοικητικής σκέψης και πρακτικής.
Το μάθημα αποσκοπεί στο να δώσει σε όλους τους φοιτητές μια βασική αντίληψη για τον κλάδο του λιανεμπορίου και τη σύγχρονη διοικητική μάρκετινγκ στην επιχείρηση λιανικής πώλησης καλύπτοντας ανάγκες εξειδικευμένης γνώσης ενός από τους σημαντικότερους και μεγαλύτερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Το μάθημα έρχεται να συμβαδίσει εννοιολογικά και πρακτικά με τις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης που λειτουργούν σε έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Εξετάζοντας θεματικές περιοχές που αναφέρονται στην σύγχρονη διοικητική μάρκετινγκ των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων απαραίτητων όμως για ένα σύγχρονο στέλεχος επιχειρήσεων.
Το μάθημα εξηγεί τι σημαίνει για μια επιχείρηση λιανικής πώλησης να είναι προσανατολισμένη στο μάρκετινγκ και να εστιάζει στην ανάγκη ολοκλήρωσης της πολιτικής μάρκετινγκ με την επιχειρησιακή στρατηγική. Ο γενικός στόχος είναι να αναπτύξει μια εκτίμηση του εύρους και της ποικιλίας των θεμάτων που αφορούν το μάρκετινγκ.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Φύση του λιανεμπορικού προϊόντος
- Τμηματοποίηση και τοποθέτηση
- Επικοινωνία στα πλαίσια του επιχείρησης λιανικής πώλησης
- Συμπεριφορά καταναλωτή
- Επωνυμία Λιανοπωλητή (Private labels)
- Εξυπηρέτηση πελάτη - Σκοπός και στόχοι της Εξυπηρέτησης Πελατών - Δραστηριότητες Εξυπηρέτησης Πελατών - Customer Relationship Marketing - Ο Ρόλος του Προσωπικού στην Εξυπηρέτηση του Πελάτη
- Διοίκηση Προσωπικού του Καταστήματος
- Βασικές αρχές του Merchandising
- Μορφή, σχεδιασμός και εμφάνιση καταστήματος
- Τοποθεσία καταστήματος
- Αποτελεσματική διανομή των προϊόντων (Physical Distribution
Στόχοι Μαθήματος
Μετά το τέλος της ενότητας οι φοιτητές θα μπορούν να:
- Κατανοούν τη σχέση του μάρκετινγκ με τις επιχειρήσεις επιχείρησης λιανικής πώλησης και την ανάγκη δημιουργίας και ανάπτυξης αξιών προσανατολισμένων προς τους πελάτες
- Εξηγούν τις αρχές που απαιτούνται για την επιτυχημένη επικοινωνία των αξιών στους πελάτες.
Αποτίμηση
Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της-βαθμολογία συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.
Βιβλιογραφία
- Ν. Παπαβασιλείου, Γ. Μπάλτας, (2003), Μάρκετινγκ, Λιανικού και Χονδρικού Εμπορίου, ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ (in Greek).
- Michael Levy, Barton A Weitz, Dhruv Grewal, (2014), Retailing Management, (9th Edition), McGraw-Hill.
- Michael Levy, Barton A. Weitz, (2012), Retailing Management, (8th Edition), McGraw-Hill.