7.4S - Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
7.4S - Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Κωδικός: 7.4S
Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Επιλογής)
Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος
Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3
Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):
Ύλη Μαθήματος
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές αρχές της επικοινωνίας με έμφαση στην διαφήμιση και τις ενέργειες προώθησης των πωλήσεων.
Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στις σύγχρονες προσεγγίσεις σχετικά με τις επικοινωνίες μάρκετινγκ, και πώς μπορούν να ενσωματωθούν στην αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ. Η ανάπτυξη αποτελεσματικής επικοινωνίας από την επιχείρηση προϋποθέτει βαθιά γνώση της αγοράς και της συμπεριφοράς του πελάτη. Επιπλέον, η στρατηγική επικοινωνίας πρέπει να είναι συνεπής και να υποστηρίζει τη στρατηγική μάρκετινγκ όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τις μεταβλητές του μίγματος μάρκετινγκ, και γι 'αυτό θα εξεταστούν οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ της επικοινωνίας με όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ. Ένα μέρος του μαθήματος θα επικεντρωθεί στα διαφορετικά επικοινωνιακά μέσα και στη χρήση τους από τη σύγχρονη επιχείρηση. Αυτά εκτείνονται από την παραδοσιακή διαφήμιση, την χρήση του διαδικτύου για προβολή έως και την υιοθέτηση ενεργειών προώθησης των πωλήσεων.
Οι θεματικές ενότητες που υποστηρίζουν τους παραπάνω στόχους περιλαμβάνουν :
- Εισαγωγή στη επικοινωνία και διαφήμιση
- Ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική μάρκετινγκ
- Σχεδιασμός προγράμματος μάρκετινγκ και επικοινωνίας
- Καθορισμός διαφημιστικών και επικοινωνιακών στόχων
- Δημιουργικό και διαφήμιση (περίγραμμα – κείμενο)
- Επιλογή και προγραμματισμό ΜΜΕ
- Αποτελεσματικότητα της διαφήμισης
- Διαφημιστική εταιρεία
- Ενέργειες προώθησης των πωλήσεων
- Δημόσιες Σχέσεις και Χορηγία
Στόχοι Μαθήματος
Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορέσουν να :
- Κατανοήσουν τη λειτουργία της επικοινωνίας και της διαφήμισης
- Διαμορφώσουν επικοινωνιακές στρατηγικές για την επίτευξη των στόχων μάρκετινγκ
- Κατανοήσουν τα μέσα που έχει μία επιχείρηση για την αποτελεσματική επικοινωνία με τους πελάτες
- Γνωρίζουν τους στόχους μιας διαφημιστικής εκστρατείας
- Συνδυάζουν τις ανάγκες της επιχείρησης για επικοινωνία, τους στόχους μάρκετινγκ με τους εκάστοτε οικονομικούς περιορισμούς στο καθορισμό του προϋπολογισμού για επικοινωνία
- Αξιολογούν το δημιουργικό μιας διαφημιστικής εκστρατείας
- Αναλύουν με διάφορες μεθοδολογικές προσεγγίσεις τους τρόπους λειτουργίας αλλά και προσέγγισης των διαφόρων κοινών στα οποία απευθύνεται η διαφήμιση
- Κατανοήσουν την χρησιμότητα και τους περιορισμούς των διαφορετικών επιλογών σχετικά με την προώθηση των πωλήσεων.
Αποτίμηση
Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.
Βιβλιογραφία
- Ζώτος Γεώργιος, (2008), Διαφήμιση, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, (in Greek)
- Πανηγυράκης Γεώργιος (1996), Στρατηγική Διοίκηση Επώνυμου Προϊόντος (Τόμος A & B), Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, (in Greek)
- Shimp T.A., (2007), Integrated Marketing Communications In Advertising and Promotion, Cengage Learning.
- Belch E. G., Belch A. M., (2007), Advertising and Promotion as Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw-Hill Irwin.