7.2S - Ηλεκτρονικό Εμπόριο
7.2S - Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Κωδικός: 7.2S
Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Επιλογής)
Διδάσκοντες:
Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3
Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):
Ύλη Μαθήματος
Παγκόσμιος ιστός. Στρατηγικές Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να το εφαρμόσουν και με τι αναμενόμενα οφέλη. Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου: on line Έρευνα αγοράς, Μarketing, Επικοινωνιακές τεχνικές και Προμήθειες. Ασφάλεια και προστασία των πληροφοριών (μηχανισμοί πρόσβασης και πιστοποίησης ,ακεραιότητα και αυθεντικότητα συναλλαγών). Θέματα οικονομίας της πληροφορίας (διάρθρωση κόστους , εκτίμηση προσόδων, ηλεκτρονικές πληρωμές). Δίκτυα προστιθέμενης αξίας (Electronic Data Interchange-EDI ): μηνύματα EDI, διαδικασίες τυποποίησης/ πιστοποίησης ΕDI στην Ελλάδα, εφαρμογές. Βάσεις Δεδομένων για εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου (web-based data bases, ηλεκτρονικά σημεία συναλλαγών, εφαρμογές τηλε-συνεργασίας).
Στόχοι Μαθήματος
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε:
- Να είναι σε θέση να περιγράφουν τις δομές του παγκόσμιου ιστού και τους νόμους που τον διέπουν, τις αλλαγές που επέφερε στην αγορά, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργεί αλλά και τους κινδύνους που εγκυμονεί.
- Να αναγνωρίζουν και να αναλύουν τη στρατηγική, τις ιδιαιτερότητες των στρατηγικών μάρκετινγκ, τις μεθόδους που καλείται να εφαρμόσει μια εταιρία προκειμένου να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Να είναι σε θέση να εξετάζουν θέματα που σχετίζονται τόσο με τους καταναλωτές όσο και με τη διαφήμιση.
Ειδικότερα στόχοι του μαθήματος είναι μετά το τέλος των μαθημάτων οι φοιτητές να είναι σε θέση να:
-
Να απαριθμούν τα βασικά χαρακτηριστικά του παγκόσμιου ιστού που συνδέονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και πιο συγκεκριμένα
- Είδη αγορών
- Νέες προοπτικές που δημιουργούνται
- Κανόνες ηλεκτρονικού εμπορίου και θέματα ανταγωνισμού
- Κίνδυνοι και τρόποι προφύλαξης
- Επιχειρηματικά μοντέλα και μάρκετινγκ
- Δίκτυα διανομής
-
Να αναφέρουν και να κάνουν συγκρίσεις σε θέματα που σχετίζονται με τους καταναλωτές και πιο συγκεκριμένα
- Έρευνες αγοράς
- Εμπιστοσύνη των καταναλωτών
- Θέματα τιμών
- Λιανικό εμπόριο
Αποτίμηση
Η αποτίμηση των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων μάθησης γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία και περιλαμβάνει ερωτήσεις που αποτιμούν τόσο τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τους φοιτητές όσο και την ικανότητά τους να τις αξιοποιήσουν κριτικά.
Βιβλιογραφία
- Δημητριάδης Σ. & Μπάλτας Γ., (2003), «Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Μάρκετινγκ,», Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, Εκδόσεις Rosili.
- Πασχόπουλος Α., Σκαλτσάς Π., (2006), «Ηλεκτρονικό εμπόριο : επιχειρηματική στρατηγική και marketing στο διαδίκτυο», Κλειδάριθμος.
- Strauss, J., Ansary, A.,& Frost, R., (2003), «E-marketing», Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.