• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

7.5C - Διεθνές Εξαγωγικό Μάρκετινγκ

7.5C - Διεθνές Εξαγωγικό Μάρκετινγκ

Διεθνές Εξαγωγικό Μάρκετινγκ

Κωδικός: 7.5C

Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Ο στόχος του μαθήματος αυτού είναι να παρέχει στους φοιτητές μια ολοκληρωμένη εικόνα και θεώρηση του διεθνούς μάρκετινγκ. Το μάθημα  έχει ως στόχο να βοηθήσει  τους φοιτητές  να αποκτήσουν  μια προοπτική του διεθνούς μάρκετινγκ συμπεριλαμβανομένου πόσο διαφέρει από το μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στην  εγχώρια αγορά.

Το μάθημα περιλαμβάνει την ανάλυση των παγκόσμιων αγορών, των  καταναλωτών και του περιβάλλοντος  τους, και τη διοικητική μάρκετινγκ που είναι αναγκαία για την ουσιαστική ανταπόκριση της επιχείρησης  στις διαρκώς μεταβαλλόμενες αγορές του εξωτερικού. Επίσης, θα βοηθήσει τους φοιτητές να αναπτύξουν δεξιότητες στην ανάλυση των οικονομικών και μη οικονομικών παραγόντων για τον προσδιορισμό και την αξιολόγηση ευκαιριών στις αγορές του εξωτερικού,   εξοικειωθούν με τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην ανάλυση των διεθνών αγορών, αναπτύξουν δεξιότητες για τη διαμόρφωση του προϊόντος, της τιμής, της διανομής και στρατηγικών προβολής στο πλαίσιο της επιχείρησης που στοχεύει και εκτός εγχώριας αγοράς,  και να αναπτύξουν δεξιότητες για το σχεδιασμό  διεθνούς και εξαγωγικού προγράμματος μάρκετινγκ.

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται από τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Εισαγωγή στο Διεθνές Μάρκετινγκ – Στόχοι και Σκοπός
  • Το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Περιβάλλον
  • Πολιτισμικό Περιβάλλον και Κουλτούρα
  • Το Διεθνές Πολιτικό Περιβάλλον
  • Το Διεθνές Νομικό Περιβάλλον
  • Το Διεθνές Οικονομικό  Περιβάλλον
  • Διεθνές Μάρκετινγκ και Έρευνα
  • Πολυεθνική και Παγκόσμια Επιχείρηση
  • Διεθνής Πολιτική Προϊόντος
  • Διεθνής Προβολή
  • Διεθνής Διανομή

Στόχοι Μαθήματος

  • Να εισαγάγει τους σπουδαστές στα βασικά προβλήματα και τις πρακτικές του διεθνούς μάρκετινγκ.
  • Να βοηθήσει στην κατανόηση του χαρακτήρα της διαδικασίας της σύγχρονης διοικητικής του διεθνούς μάρκετινγκ
  • Να προσανατολιστούν οι φοιτητές για το ρόλο του διεθνούς μάρκετινγκ στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
  • Να εξηγήσει την επιρροή του διεθνούς μάρκετινγκ για την εγχώρια οικονομική πολιτική.
  • Να εκθέσει τους σπουδαστές στο διεθνές πολιτιστικό περιβάλλον  που επηρεάζει την  ανάπτυξη των διεθνών πρακτικών μάρκετινγκ.
  • Να εξηγήσει το ρόλο των οικονομικών, νομικών, κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων στη στρατηγική του διεθνούς μάρκετινγκ.
  • Να τονίσει το ρόλο της έρευνας αγοράς για τις εξαγωγικές και διεθνείς επιχειρήσεις και στην διαδικασία λήψης αποφάσεων μάρκετινγκ.
  • Να αναλυθούν τα στοιχεία του διεθνούς μείγματος μάρκετινγκ με ιδιαίτερη έμφαση στις ειδικές διαδικασίες και τεχνικές που σχετίζονται με τα επιμέρους στοιχεία.
     

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση να καταλάβουν τη διαφορά μεταξύ του εγχώριου και  διεθνούς μάρκετινγκ, την επιρροή του διεθνούς εμπορίου στην εγχώρια οικονομία, και στο βιοτικό επίπεδο, και επίσης να είναι σε θέση να κάνει λεπτομερή ανάλυση των περιβαλλοντικών παραγόντων που επηρεάζουν το διεθνές μάρκετινγκ.

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της-βαθμολογία συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.

Βιβλιογραφία

  1. Πανηγυράκης Γιώργος,  (2013), Διεθνές Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  2. Cateora, Philip, R., Graham, JohnL., (2003), Διεθνές Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Παπαζήση.
  3. Cateora, Philip, R., Graham, John L., (latest edition), International Marketing, McGraw Hill Irwin.
  4. Czinkota, Michael R., Ronkainen, Ilkka A., (latest edition), International Marketing, Thomson/South Western.