6.2C - Στρατηγική Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Τροφίμων
6.2C - Στρατηγική Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Τροφίμων
Στρατηγική Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων Τροφίμων
Κωδικός: 6.2C
Εξάμηνο: 6 / Έτος: 3 (Υποχρεωτικο)
Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος
Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3
Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):
Ύλη Μαθήματος
Το μάθημα δίνει έμφαση στο ρόλο του μάρκετινγκ στην δημιουργία αξίας για τον πελάτη και για όλους τους «μετόχους» της επιχείρησης (ιδιοκτήτες, μέτοχοι, προσωπικό). Το μάθημα αποτελεί την σύνθεση και ολοκλήρωση όλων των στοιχείων του μάρκετινγκ στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ. Έμφαση δίνεται στις περιοχές στρατηγικής σημασίας και ειδικότερα αυτών που έχουν σημαντικές επιδράσεις και σχετίζονται με τις αποφάσεις της πολιτικής μάρκετινγκ σε ανταγωνιστικές συνθήκες.
Εστιάζει στις στρατηγικές αποφάσεις που έχουν τόσο μεσοπρόθεσμη όσο και μακροπρόθεσμη επίπτωση στην επιχείρηση. Η διαδικασία των στρατηγικών αποφάσεων υποστηρίζεται από την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης όπως και από την ανάλυση της ίδιας της επιχείρησης.
Αναπτύσσεται ο στρατηγικός ρόλος του μάρκετινγκ στην καθοδήγηση της επιχείρησης στην ανάπτυξής της. Αναγνωρίζεται και κατανοείται η συνεργασία του μάρκετινγκ με τις άλλες λειτουργίες της επιχείρησης στον καθορισμό στόχων και στρατηγικών για μία σχετική μακροχρόνια περίοδο ενώ ταυτόχρονα διοικείται η καθημερινότητα της επιχείρησης.
Παρουσιάζονται και χρησιμοποιούνται σημαντικές «εννοιολογικές περιοχές» όπως η αποστολή της επιχείρησης, στόχοι, ανταγωνιστική στρατηγική, ρίσκο, σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας, στρατηγική ευκαιρία ή απειλή, δυνατά σημεία, απειλές, αγορά και προϊόντα ή υπηρεσίες, διάρθρωση της αγοράς κ.α.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται από τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Η έννοια της στρατηγικής
- Στρατηγικός και τακτικός σχεδιασμός μάρκετινγκ
- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
- Ανάλυση της παρούσας κατάστασης
- Ανάλυση ελκυστικότητας βιομηχανίας
- Ανάλυση ανταγωνιστών & πελατών
- Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων & διοίκηση προϊόντος
- Στρατηγικές μάρκετινγκ
Στόχοι Μαθήματος
Οι φοιτητές θα υποστηριχτούν έτσι ώστε να μπορούν να απαντούν σε στρατηγικές ερωτήσεις όπως:
- Τι ευκαιρίες και απειλές από το περιβάλλον αντιμετωπίζει η επιχείρηση;
- Ποια είναι τα προβλήματα της επιχείρησης καθώς και τα δυνατά σημεία της;
- Ποιες είναι οι πιθανές εναλλακτικές στρατηγικές που έχει μία επιχείρηση;
- Ποιo είναι το διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της;
- Ποιες εναλλακτικές ανάπτυξης έχει η επιχείρηση;
- Πως θα πρέπει να κατανεμηθούν οι πόροι της επιχείρησης;
- Ποιες αγορές είναι ελκυστικές;
Αποτίμηση
Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.
Βιβλιογραφία
- Γεώργιος Ι. Σιώμκος (2013), Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
- Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης,(2010), MarketingPlans, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
- Γεώργιος Ι. Σιώμκος (2007), Ανταγωνιστική Στρατηγική Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
- David W. Cravens, Nigel Piercy, (2013), Strategic Marketing, (10th edition), McGraw-Hill.
- Orville C Walker, John Mullins, Harper W Boyd, Jr. (2011), Marketing Strategy: A Decision Focused Approach, (7th Edition), McGraw-Hill.