5.5C - Συμπεριφορά Καταναλωτή
5.5C - Συμπεριφορά Καταναλωτή
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κωδικός: 5.5C
Εξάμηνο: 5 / Έτος: 3 (Υποχρεωτικο)
Διδάσκοντες: Θεοδωρίδης Προκόπιος
Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3
Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):
Ύλη Μαθήματος
Η Συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και γενικότερα η αγοραστική διαδικασία αποτελεί κεντρικό πυρήνα του μάρκετινγκ. Το μάθημα εστιάζει στην αγοραστική απόφαση που έχει σαν αποτέλεσμα την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών αποτελώντας το επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων.
Τα υποδείγματα, οι διαδικασίες και οι επιδράσεις που δέχεται η αγοραστική διαδικασία και απόφαση αναλύονται και εξειδικεύονται σε επίπεδο καταναλωτή και επιχείρησης. Οι ενότητες που θα παρουσιαστούν θα αναφέρονται στις εσωτερικές και εξωτερικές μεταβλητές που επιδρούν στην αγοραστική απόφαση, στην ίδια τη διαδικασία, στις σχέσεις αγοραστή-πωλητή, στην ‘τοποθέτηση’ του προϊόντος/υπηρεσίας, στην δημιουργία και διοίκηση επώνυμου προϊόντος όπως επίσης και στην επεξεργασία της πληροφορίας.
Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
- Εισαγωγή - Η Μελέτη της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
- Απλό Υπόδειγμα της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή
- Το Υπόδειγμα του Οικονομικού, Παθητικού, Γνωστικού και Συναισθηματικού Ανθρώπου - Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα από την Χρήση Υποδειγμάτων
- Ανάμειξη Καταναλωτή με το Προϊόν
- Ανάμειξη και Τοποθέτηση, Τιμολόγηση, Προβολή & Διανομή Προϊόντος
- Αντίληψη Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ
- Οι Αγοραστές σε Ομάδες / Κουλτούρα - Υποκουλτούρα / Ομάδες Αναφοράς - Οικογένεια
- Δημογραφικά και Ψυχογραφικά Χαρακτηριστικά του Καταναλωτή
- Διαδικασία Διάδοσης του Προϊόντος (καινοτομίας-νέου προϊόντος)
- Επιδράσεις Περίστασης
- Προδιαθέσεις και Στάσεις του Καταναλωτή
- Αγοραστική Διαδικασία Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Στόχοι Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξει και καλλιεργήσει στους φοιτητές τις ικανότητες εκείνες που θα τους υποστηρίξουν στην απόκτηση, κατανόηση και ανάλυση της πληροφορίας για τον καταναλωτή-πελάτη-επιχείρηση (σε ρόλο του αγοραστή) που θα τους οδηγήσουν σε ουσιαστικές προσανατολισμένες στον πελάτη στρατηγικές μάρκετινγκ.
Αποτίμηση
Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της-βαθμολογία συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.
Βιβλιογραφία
- Μπάλτας Γεώργιος και Παπασταθοπούλου Πολίνα, (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, (in Greek).
- Αυλωνίτης Γεώργιος, Δημητριάδης Σέργιος, Ήντουνας Κωνσταντίνος, (2014), Στρατηγικό Βιομηχανικό (Β2Β) Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα, (in Greek).
- Πανηγυράκης Γεώργιος (2003), Στρατηγική Διοίκηση Επωνύμου Προϊόντος, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, (in Greek).
- Σιώμκος Γεώργιος, (2002),Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, (in Greek).
- Martin Evans, Gordon Foxall and Ahmad Jamal, (2009), Consumer Behaviour, John Wiley and Sons Ltd.
- Michael R. Solomon, Gary J. Bamossy and Soren Askegaard, (2007), Consumer Behaviour, Pearson Education Limited.