• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

9.13S - Issues of Entrepreneurship

9.13S - Issues of Entrepreneurship

Issues of Entrepreneurship

Code: 9.13S

Semester: 9 / Year: 5 (Optional)

Teachers: Ragazou Konstantina, Tsampra Maria

Course Web Page: https://eclass.upatras.gr/courses/DEAPT265/

Lectures hours (per week): 3

laboratory hours (per week):

Subject

Analysis of market supply and demand, objectives and targets, to establish a competitive Business Idea. Firm-level analysis of costs and prices, budget and finance, priorities and milestones, to substantiate the feasibility of the proposed Business Plan.

Educational Aims

Students will be provided with analytical tools and techniques enabling them to transform their innovative ideas to well grounded and competitive business proposals.

Student Evaluation

Individual or group assignments consisting of two phases: (a) a documented business idea draft and (b) an analytical business plan.

Bibliography

  1. Κυριαζόπουλος Π., Βρυζίδης Λ. 2008. Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική, (in Greek).
  2. Λαμπρόπουλος Π. 2008. Επιχειρηματικότητα. Σχεδιασμός και ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην κοινωνία της πληροφορίας: Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις: Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συνεταιριστικές επιχειρήσεις, γυναικείες επιχειρήσεις.  Αθήνα: Προπομπός  - Σειρά: Ειδικές Επιστημονικές Εκδόσεις, (in Greek).
  3. Butler, D. 2014. Business Planning for New Ventures. A guide for start-ups and new innovations? Routledge (274 pages).
  4. Grit, R.2012. Making a Business Plan (2nd Edition) Routledge (108pages)