• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

8.1S - Βιομηχανικό Μάρκετινγκ

8.1S - Βιομηχανικό Μάρκετινγκ

Βιομηχανικό Μάρκετινγκ

Κωδικός: 8.1S

Εξάμηνο: 8 / Έτος: 4 (Επιλογής)

Διδάσκοντες: Αθανασία Μαυρομμάτη

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Το μάθημα στοχεύει να οδηγήσει τους φοιτητές στη κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών των βιομηχανικών αγορών και των κυρίων διαφορών μεταξύ βιομηχανικού μάρκετινγκ και μάρκετινγκ καταναλωτικών προϊόντων, στην εξοικείωση με την ανάλυση προβλημάτων Β2Β μάρκετινγκ και την αντίστοιχη λήψη αποφάσεων. Θέματα που θα αναλυθούν στις εισηγήσεις του μαθήματος θα εστιάζουν στις βασικές διαφορές του βιομηχανικού μάρκετινγκ (Β2Β) μάρκετινγκ και τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά της βιομηχανικής αγοράς αλλά και της αγοράς των επιχειρήσεων γενικότερα, στην αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων και στους διαφορετικούς τύπους αγορών, στα χαρακτηριστικά της έρευνας στην συγκεκριμένη αγορά, στην πολιτική προϊόντος, τιμολόγησης, διανομής και επικοινωνίας, στην τμηματοποίηση της βιομηχανικής αγοράς.

Η ύλη του μαθήματος αναπτύσσεται με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  • Διαφορές μεταξύ των βιομηχανικών και των καταναλωτικών αγορών
  • Αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων και οργανισμών
  • Διαδικασία στρατηγικού μάρκετινγκ:
    • Ανάλυση της αγοράς της επιχείρησης
    • Τμηματοποίηση της βιομηχανικής αγοράς
    • Στοχοθέτηση και τοποθέτηση
    • Στρατηγικός σχεδιασμός
  • Στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ των βιομηχανικών αγορών
  • Προϊόν

Στόχοι Μαθήματος

Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορέσουν να:

  • εφαρμόσουν τις αρχές και τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και της θεωρίας διοίκησης στις βιομηχανικές αγορές
  • εξηγήσουν και να περιγράψουν τις σημαντικές διαφορές μεταξύ της  λειτουργίας της βιομηχανικής αγοράς και της καταναλωτικής αγοράς, τη δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ, την ανάλυση και την αξιολόγηση της συμπεριφοράς των διαφόρων τύπων βιομηχανικών οργανισμών και αγορών
  • αναγνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες στην αγοραστική συμπεριφορά των οργανισμών και τη διαδικασία στρατηγικού μάρκετινγκ σε βιομηχανικές αγορές περιλαμβάνοντας τα: ανάλυση αγοράς, τμηματοποίηση, στοχοθέτηση και τοποθέτηση σε συγκεκριμένες συνθήκες της βιομηχανικής αγοράς
  • σχεδιάσουν και να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες της βιομηχανικής αγοράς

Αποτίμηση

Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν την εκπόνηση εργασίας και η αξιολόγησή της-βαθμολογία συμβάλλει προσθετικά στο βαθμό από τις γραπτές εξετάσεις. Η εργασία είναι εθελοντική.

Βιβλιογραφία

  1. Αυλωνίτης Γεώργιος, Δημητριάδης Σέργιος, Ήντουνας Κωνσταντίνος, (2014), Στρατηγικό Βιομηχανικό (Β2Β) Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili, (in Greek).
  2. Ross Brennan, Louise Canning, Raymond McDowell , (2011), Business-to-Business Marketing, (2nd Edition), SAGE Publications Ltd.  
  3. Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, (2012), Business Marketing Management: B2B, (11th Edition), South Western Cengage Learning