• +30 26410 74108-9
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 08:00 - 15:00

7.8C - Επιχειρησιακή Στρατηγική & Πολιτική

7.8C - Επιχειρησιακή Στρατηγική & Πολιτική

Επιχειρησιακή Στρατηγική & Πολιτική

Κωδικός: 7.8C

Εξάμηνο: 7 / Έτος: 4 (Υποχρεωτικο)

Διδάσκοντες:

Ιστοσελίδα Μαθήματος

Ώρες Θεωρίας (ανά εβδομάδα): 3

Ώρες Φροντιστηρίου/Εργαστηρίου (ανά εβδομάδα):

Ύλη Μαθήματος

Η Επιχειρησιακή Στρατηγική ασχολείται με την εναρμόνιση και το συντονισμό όλων των τμημάτων της επιχείρησης για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης κοινής προσέγγισης με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του αβέβαιου μέλλοντος. Η διαμόρφωση των στρατηγικών αποφάσεων υποστηρίζεται από την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο η επιχείρηση δραστηριοποιείται όπως και από τον εντοπισμό των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της ίδιας της επιχείρησης. Τα ζητήματα που θα αναλυθούν στα πλαίσια του μαθήματος θα υποστηρίξουν τους φοιτητές έτσι ώστε να μπορούν να λαμβάνουν μελλοντικά αποφάσεις σχετικά με τις πιθανές εναλλακτικές στρατηγικές που έχει μία επιχείρηση, την ανάπτυξη και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, την κατανομή των πόρων της και την ελκυστικότητα των αγορών που μπορεί να διεισδύσει.

Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:

  • Μπορούν να τοποθετήσουν την επιχείρηση απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, εκτιμώντας το εσωτερικό και εξωτερικό της περιβάλλον
  • Εκτιμούν μέσω της ανάλυσης πόρων και ικανοτήτων τις ικανότητες της επιχείρησης
  • Αξιολογούν τις εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές σε επίπεδο αγοράς και σε επίπεδο κλάδου, που μπορεί να ακολουθήσει μια επιχείρηση για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  • Κατανοούν τις διαδικασίες διαμόρφωσης στρατηγικής, αξιοποιώντας τις κατάλληλες τεχνικές και εργαλεία
  • Εξοικειωθούν με τη διαδικασία υλοποίησης και αξιολόγησης της στρατηγικής που έχει σχεδιαστεί

Αποτίμηση

Βασίζεται κυρίως στην απόδοση των φοιτητών στη γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Παράλληλα, οι σπουδαστές μπορούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους αναλαμβάνοντας την εκπόνηση εργασίας που συμβάλλει κατά 20% στην τελική βαθμολογία.

Βιβλιογραφία

  1. Παπαδάκης Β. (2016), Στρατηγική των Επιχειρήσεων, Τόμος Α, Εκδόσεις Μπένου.
  2. Θερίου, Ν.Γ. (2014), Στρατηγική Διοίκηση των Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κριτική ΑΕ.
  3. Dess, G., Lumpkin, G.T., Eisner, A. and McNamara, G. (2018), Strategic Management: Text and Cases, 9th Edition, McGraw-Hill Education.
  4. Rothaermel, F. (2014), Strategic Management: Concepts, McGraw-Hill/Irwin.
  5. Hitt, M., D.R., Ireland and R.E. Hoskisso, (2016), Strategic Management: Concepts: Competitiveness and Globalization, Cengage Learning; 12th edition

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Strategic Management Journal
  • Strategic Entrepreneurship Journal
  • Business Strategy and the Environment
  • Strategic Organization